Nieuws
Waarom de verpakking net zo belangrijk is als het product

Als je zelf naar de supermarkt of welke andere winkel gaat en je voor de schappen staat, dan zie je bij sommige producten door de vele bomen het bos niet meer. Retail is een immens competitie markt waar wij, de consumenten, een uitgebreid aanbod en prijsklassen voor hetzelfde product voor onze kiezen krijgen.

Daarom is het o zo belangrijk voor je product om eruit te knallen, dat het oog van de consument op jouw product valt. Hoe? Via de verpakking eromheen natuurlijk, en dat maakt dat deze net zo essentieel is voor je verkopen als het product zelf.

Hieronder nemen we je mee in een paar goede redenen waarom product verpakkingen een aankoop kan beïnvloeden, een merk kan upgraden en klantloyaliteit kan stimuleren.

Branding

Merkherkenning is tegenwoordig net zo essentieel als altijd, dus verpakkingen blijven altijd net zo belangrijk als je product als het aankomt op een goede verbinding met de consument.

Ervoor zorgen dat herkenbare elementen zoals logo en kleurenpalet op je verpakking zijn afgebeeld is een belangrijke factor. Dit krijg je voor elkaar met een slim verpakkingsontwerp.

Promotie

Effectieve verpakkingen spelen een essentiële rol in het omvatten en promoten van een product door beeld en het laten zien van de inhoud ervan. Een assortiment verpakkingen dat goed is vormgegeven zal een potentiele klant helpen om zich het product te visualiseren en waarderen om zo tot een aankoop over te gaan.

Informatie

De verpakking is ook van vitaal belang als het gaat om belangrijke informatie van een product te tonen. Dan kan het gaan om de voordelen van het product tot ingrediënten of gezondheidswaarschuwingen. Zowel promotioneel als juridisch allemaal belangrijk om te laten zien.

Sparren?

Ben je op zoek naar een verpakking voor je product? Of heb je een verpakking maar niet tevreden over het huidige ontwerp? Bel of mail vrijblijvend, wij kunnen je op meerdere vlakken in het proces naar een goede verpakking helpen.